Reklama dzieli się na różnorodne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak też dużo innych, ale statystyki wskazują klarownie, że na ludzi najpoprawniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednak nie jedynie – wchodzi w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk możliwego klienta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
badania rynku Kraków
Ta sztampowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie potencjalnego kontrahenta są wybitnie rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz nadzwyczaj prawidłowo wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.